E-LOKET

Wat?

Een officiële aanvraag indienen bij het gemeentebestuur zonder je huis te verlaten? Dat kan via onderstaande formulieren. 

Bevolking en burgerlijke stand

Voor een aantal formulieren van dienst bevolking en burgerlijke stand moet je je eerst aanmelden. Dat kan via It's Me, je federaal token of een eID-kaartlezer.

TIP! Door een attest aan te vragen via 'mijn dossier' win je flink wat tijd. Er is immers geen tussenkomst van gemeente nodig. Je ontvangt onmiddellijk het digitale bestand met digitale handtekening van het rijksregister.

Formulier

Meer info

  • Documenten rond bewijs van woonst, samenstelling gezin, inschrijven op adres, levensbewijs, nationaliteitsbewijs, historiek van de adressen, bewijs aangifte adreswijziging, historiek burgerlijke staat, bewijs aangifte vertrek naar buitenland, attest laatste wilsbeschikking, attest verklaring afstand van organen
      • Documenten rond geboorte, erkenning, adoptie, huwelijk, echtscheiding en nationaliteit

      Notarisaanvragen

      Bij de verkoop van een onroerend goed dient de verkoper te voldoen aan de informatieplicht. Deze informatie bestaat uit drie attesten: een uittreksel van het vergunningenregister, een uittreksel van het plannenregister en een document stedenbouwkundige inlichtingen.
      Bij een digitale aanvraag wordt alle informatie gebundeld in één attest. Het digitaal attest vermeldt zoveel mogelijk informatie uit de beschikbare databanken. Na eindcontrole wordt het attest digitaal verstuurd naar de aanvrager. De afgeleverde attesten worden automatisch gearchiveerd op een server, toegankelijk voor zowel de aanvrager als de verstrekker.

      Per kadastraal perceel kost een aanvraag via het E-loket 75,00 euro. Een aanvraag per brief kost 125,00 euro en per mail kost dit 100,00 euro voor de stedenbouwkundige informatie en de milieu-informatie.

      Berlare gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.Verder gaanMeer over cookies