Ambtenarees of ambtenaartitis
Meldingen en klachten zijn voor de medewerkers van lokaal bestuur Berlare twee verschillende zaken, met een andere manier van behandelen. Daarom zijn er twee verschillende formulieren.
We lichten dat op deze pagina kort even toe.
Evenwel: geen paniek. Als je je 'vergist' hebt van formulier, passen we dat achterliggend aan en krijg je uiteraard een antwoord. Maar het gaat sneller als het meteen correct werd ingediend.
Wat is een melding?
Een losliggende tegel in het voetpad, een dood dier langs de weg, een omgedraaid verkeersbord, een beschadigd wegdek, een overwoekerd perceel, ...
Meld het en we bekijken wat we kunnen doen. Niet alles is de verantwoordelijkheid van lokaal bestuur Berlare en niet alles kan binnen de week opgelost worden. Maar als het een taak is voor het lokaal bestuur, gaan we aan de slag.
Wat is een klacht?
Als je beslist een klacht in te dienen, wil dat zeggen dat je overduidelijk ontevreden bent over een door de lokale overheid al dan niet verrichte handeling of prestatie.
Het gaat dan vooral over:
- gevraagde prestatie of handeling niet uitgevoerd;
- niet akkoord met een prestatie of handeling;
- bereikbaarheid van de diensten;
- onvoldoende informatieverstrekking;
- onheus behandeld;
- overlast (als gevolg van prestaties of handelingen van het lokaal bestuur);
- procedure;
- te lange wachttijd (bijvoorbeeld omdat je van menig bent dat je eerdere melding wel heel lang aansleept).
De klachtencoördinator beoordeelt onafhankelijk deze klachten en bezorgt je binnen de dertig kalenderdagen een antwoord.
Meer info